DZIENNIK FISCHHORNU | MUZEUM UTRACONE 2015

Ważną częścią naszego dziedzictwa kulturowego są dzieła sztuki, również te które utraciliśmy. Współstworzyliśmy i zrealizowaliśmy dziewięć edycji projektu MUZEUM UTRACONE; projektu, który przywraca pamięć o dziełach utraconych przez Polskę.

W ramach 6. edycji stworzyliśmy film animowany  DZIENNIKI FISCHORNU   przybliżający historię odzyskania zrabowanych przez Niemców dzieł polskich i wywiezionych pod koniec II wojny światowej do zamku w Austrii. Scenariusz powstał na podstawie wspomnień Bohdana Urbanowicza, bez którego uporu i ciężkiej pracy większość z nich nie powróciłaby do kraju.

Więcej...

Niepowtarzalny charakter filmu zawdzięczamy wspaniałej graficzce Marcie Ignerskiej, która zinterpretowała graficznie historię B. Urbanowicza. Charakter animacji stworzonej przez Cezarego Chojnowskiego nawiązuje do kultowych gier komputerowych Super Mario Bros. Razem z super bohaterem zdobywamy kolejne nagrody, inwentaryzujemy i zabezpieczamy zbiory, by nie uległy dalszemu niszczeniu.

Premierowy pokaz filmu DZIENNIKI FISCHORNU został połączony ze spektaklem multimedialnym tworzącym „wirtualne muzeum” dzieł utraconych i odzyskanych. Wydarzenie miało miejsce podczas Nocy Muzeów na Dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego w Warszawie. Równolegle premiery filmu odbyły się w Gdańsku, Krakowie Poznaniu i wielu innych miastach Polski.

 

Twórcy filmu animowanego

DZIENNIKI FISCHORNU
 
Interpretacja graficzna / Marta Ignerska
Reżyseria / Agnieszka Mankiewicz, Marta Ignerska
Scenariusz / Jeremi Brodnicki, Agnieszka Mankiewicz
Lektor / Robert Więckiewicz
Animacje / Cezary Chojnowski, Łukasz Marczak
Muzyka / Envee
Montaż i postprodukcja / Cezary Chojnowski
Kierownik produkcji / Marcin Rychcik
 
Pozostałe edycje projektu Muzeum Utracone zrealizowane przez IDFX:

Muzeum Utracone 2018 Muzeum Utracone 2017 Muzeum Utracone 2015 Muzeum Utracone 2014

Dokumentacja filmowa spotkania

Dokumentacja filmowa MU 2015

Zwiń


IDFX        | koncepcja, reżyseria i produkcja filmu,
koncepcja, reżyseria i realizacja spektaklu multimedialnego i premiery filmu,
realizacja materiałów promocyjnych, w tym puzzle, gazetka, zaproszenia, plakat, budge

Projekt realizowany dla AD ARTIS Fundacja Sztuki SAR oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.